24 Ağustos 2009 Pazartesi

9 ışık doktrini


Avustralya Haber Ajansı'na verdiği demeçte Melbourne Ülkü Ocaklarına kaydını yaptırttığını belirten Nick Cave, kendisinin de Brakisefal kafa yapısına sahip olduğunu ve soy ağacını çıkarttığı zaman köklerinin Orta Asya'daki Lazarus Türklerine kadar gittiğini bulduğunu belirtti.
Ardından konuşmasına şu şekilde devam etti: "Blixa neden bıraktı? Çünkü Türk kökenim olduğunu öğrenmişti, kendisi Alman olduğu için hemen grubu terk etti, ardından yıllarca en iyi arkadaşım saydığım Mick Harvey'nin yaptığı küstahlığı unutmayacağım, onu Ötüken yolunda atımın terkisine bağlayıp sürüklemeye yüce başbuğumuzun ismi üzerine and içtim. Bundan sonra konserlerime Anadolu'nun dört bir köşesinde başlayıp Orta Asya'nın bozkırlarına kadar devam ettireceğim. Bildiğiniz gibi Warren Ellis de sakal uzatarak bana verdiği desteği göstermiş oluyor, kendisi de aslen Gagavuz Türklerinden gelmektedir.

Ayrıca bundan sonraki albümümün konsept bir kayıt olmasını ve hatta çift albüm olmasını planlıyorum. İlk CD'de Oğuz Kağan Destanı diğerinde de Ergenekon Destanı'nın bulunmasını planlıyorum. Bundan sonra kayıtlarımda köpekleşmiş soysuz, köpeksel batılı köpeklerin Gitar aletini çalmayacağım, Kopuz ve Tar çalmayı planlıyorum. Gördüğünüz gibi aslında gitar da tardan gelmektedir, bu kokuşmuş kokan kokusal pisliklerin bir sonu gelmesi gerekmiyor mu sizce de?" diyerek sözlerini sonlandırdı.

Ardından artık adını Bamsıbeyrek İn olarak değiştirdiğini belirten Cave, artık şarkılarının tamamen koçaklamalardan ve sagulardan oluşacağını belirterek eline aldığı tarıyla iki yeni şarkısından birer bölüm okumayı da ihmal etmedi:

"Alp Er Tunga öldü mü
Issız acun kaldı mı
Felek öcün aldı mı
Şimdi yürek yırtılur"

"Ben sizlere oldum kağan
Alalım yay ile kalkan
Nişan olsun bize buyan
Bozkurt olsun bize uran
"

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright © 2010 MONTEYN