16 Ocak 2010 Cumartesi

Facebook'ta Devrim!!!

California - AA

Dün, Türkiye saatiyle 21.00 sularında Facebook Anonim Ortaklığı Genel Merkezi'nde yapılan basın toplantısından edinilen bilgilere göre, firma büyük bir değişim kararı aldı. Firmanın sahibi ve buna benzer birkaç ünvanı daha olan insanı Mark Zuckerberg şu açıklamayı yaptı:

"Türkiye'de sitenin adını feys.com yapma kararı aldık arkadaşlar. Öncelikle, bize yardım eden yerel telefon şirketlerine teşekkür ediyorum. "Olm feys'te çete gelsene", "Vayy feys'e yeni foto koymuşsun", "Pelin, feys'te çok güzel çıkmışsın aşkımm <3"> gibi mesajları filtreleyip bize yolladıkları için. Tabii biz bu kadar yüksek bir değer beklemiyorduk ancak üyelerimizin çoğunluğunu oluşturan 16-24 yaş grubunun %76'sının sitenin gerçek adı yerine, feys veya feysbuk dediğini öğrendikten sonra olağanüstü hal toplantısı yapıp sitenin adını değiştirdik. Biz bir Aygaz, bir Selpak ya da Sana gibi kökleşmiş bir kurum olmak istiyoruz Türkiye'de. Ancak bu konuda bizimle aynı fikirde olmayan Apple şu an çok büyük bir sıkıntıda.
Ürünleri iPod, Türkiye'deki tüm dijital müzik çalarları tanımlamak için kullanıldığı için şu an pazar paylarının %37'sini kaybetmiş durumdalar. Dün bana feys'ten konuşmamız için mesaj attıktan sonra, Steve Jobs'ı arayıp konuştum. Ancak Ivy League okullarından birini terk edip teknolojik bir şeyler yapan insan olarak ben bile bu konudaki çaresizliğimi gizleyemedim. Ama inanır mısınız Steve bir an dayanamadı, "Abi nasıl olur, teknolojik tasarım harikası ya, götümüzü yırttık onu yapabilmek için, her akşam düzenli olarak en az 3 saat tasarım kastık. Ya şimdi tabii taklitler asıllarını yaşatır, ama bu benim gibi bir insan için uygun değil. Mesela her foruma yazan insan olsam, imza olarak o lafı kullanırım ama şimdi burada pek uygun olmuyo" diyip gözyaşlarına boğuldu." diyerek sözlerini sonlandırdı.

Kurumun yeni logosunun da lansmanının yapıldığı toplantıda, bazı neşeli anlarda yaşanmadı değil. Mark Zuckerberg "olm gelin bak ne göstericem size" diyip, tüm basın mensuplarını hapis alıp 3 saat boyunca komik video izlettirdikten sonra, bir süre de etnik müzik dinletip saldı.

Tüm basın mensupları, toplu halde Chocolate Rain'i söyleyerek binayı 01.13 sularında terk etti.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright © 2010 MONTEYN