7 Ocak 2010 Perşembe

Şile Bezi Gibi İnsanlar ya da "Okuğudumuzu Anladık mı? Cevap Verelim" Üzerine


Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin güzide üniversitelerinden birinde umut sarıkaya karikatürleri kesilip oraya buraya yapıştırılan, kedi sevilen, kilimden etek giymeyen kızların alınmadığı yemek yapılan bir yer var. O üniversitenin Kuzey Kampüs denilen yerinin oralarda bir yerlerde. İşte orada takılan insanların da çoğunda gördüğüm bir rahatsızlıktan bahsetmek istiyorum biraz.

Geçenlerde kütüphaneden kitap almak gibi bir hataya düştüm. Her sayfasına ayrı not alınmış, resmen edebiyat eleştirisinde devrim yapılmış. En tiksindiğim olaylardan biri kitabın üstüne not almakken, ayrıca paylaşılan bir kitabın bu şekilde mundar edilmesi beni çileden çıkarttı. Aynen şöyle notlar var: "Burası Önemli!!", "Haritayı Açmamıştı!!", "Hani gaz yağı bitmişti?". İşte, bunları gördükçe, kütüphanenin arşivine girip kimin bu kitabı aldığını öğrenip, bunu yazan arkadaşa suikast düzenleme isteğiyle yanıp tutuşuyordum. Sonra bu olayı dümdüz çözen bir arkadaşla karşılaştım ilerleyen sayfalarda. Muhtemelen şu anda orada kilimden etek giyen bir dişi, ya da kemik çerçeveli gözlükleri, uzun sakallı olan bir erkek (Tabii şu an orada değildir, ama oraya salsan çok iyi yetişir!) şu notu almış: "Çoğul birinci kişi ağzı/okuyucuyu da mı katmak istiyorsun?" bunu okuyucunca ellerime titreme geldi. Sürekli yazarı mastürbatif bir şekilde eleştiren, açıp da bir sözlükten; hedik, cima gibi kelimelere bakmaktansa yanlarına soru işareti yerleştirip, okuma şovu yapan bu insanoğlunu gırtlaklamamak için zor tutuyordum kendimi. Sonra o nottan çıkartılmış oku okuyunca biraz gülümsedim. Tahminimce, aynı hisleri paylaştığım bir insan aynen şu notu düşmüş yavşağın notunun yanına: "Kardeş sen manyak mısın/İşkillenme sen kitabını oku/Bak beni de rahatsız ettin."

Bu arkadaşın yaptığı kesinlikle doğru hareketti demiyorum, ancak Kilimli'nin kitabı bir kez daha alıp mahvetme ihtimaline karşı alınmış bir önlem gibiydi. Sonrasında "Ne oldu anlayamadın?" gibisinden notlar da düşülmüş. Kamu mallarının bu şekilde zarar görmesi sinir bozucu belki de, ama gerçekten sürekli Saf Aklın Eleştirisi üzerine zerre fikri olmadan konuşan arkadaştansa, bu kitabı mundar ettiği için isyan eden insanevladını tercih ederim. Yukarıdaki fotoğrafta da hiçbir oynama yok. Kitabın fotokopilerini alıp, hepinizin evine yollamak istiyorum. Yahu insan bi deftere not eder en azından. Geçenlerde de birinin otobiyografisini yazdığı bir kağıt buldum kitapların arasında "Yarı zamanlı bar filozofu. İntiharı düşünen ama, eyleme geçemeyen." gibi şeyler yazıyordu, yalnız arasına not koyulan kitap da Mötley Crue'daki Nikki Sixx'in otobiyografisiydi.

Bu kilimliler, kemik çerçevelilere öyle kinim var ki, sürekli toplu kırımı nasıl gerçekleştirebileceğim üzerine planlar yapıyorum. Ayrıca burada kemik çerçevelilerin bir kısmını tenzih edilmesi normal, ancak kilimden etek giyenlerin hepsi böyle malesef.

P.S: El yazıları arasındaki farka da dikkat çekmek isterim. İsyankar gencin el yazısından, 20 yaşına kadar doğru düzgün imza sahibi olmayıp, kendi adını yazıp üstünü karaladığı gerçeğine bile ulaşabileceğimize inanıyorum. Profesyonel eleştirmenin ise, sürekli el yazısını düzeltmesi için annesi tarafından yapılan baskılar sonucu 7-8 yaşlarındayken geceleri biraz altına kaçırdığını düşünüyorum.

2 yorum:

Aylin Balboa dedi ki...

Yaşadığı çağın insanlarıyla sorunları olan biri. Örtük öfkesini yer yer alenileştirmiş. Bu fotoğrafı niye koydu???? Yazar, okuru da mı sövdürmek istiyor (?) Burası önemli!!!
Hedik?
Cima?

Sinkaf?
ahuahauhahau

monteyn dedi ki...

Terbiyesiz olıyım, Cima'nın yanına soru işareti koymuş şahıs. Hadi, hedik yöresel bir kullanış diyelim, bana da Peder Monsieur Monteyn söylemişti, ama ne bileyim. O kitaba "hmm yabancılaşma", "evet tam burada kullanılması gereken üç noktanın, birinin unutulmuş olması sebebiyle, karakterin paranormal davranışlarda bulunduğuna kanaat getirebiliriz sanırım." gibi sikindirik yorum yapan birinin kelimelerin yanlarına; Penguin Readars ya da Heinemann, pre-intermediate Sherlock Holmes öyküleri okuyan ingilizce hazırlık çocukları gibi soru işareti koyması salaklık bana kalırsa.

Yorum Gönder

 
Copyright © 2010 MONTEYN