16 Eylül 2009 Çarşamba

Games Without Frontiers Üzerine



Genesis'i hiç dinlemedim, nasıl oldu bilmiyorum ama Peter Gabriel'ın solo albümlerinin hepsi elimde var ve her ne kadar çok sıkıcı bir alışma sürecinden geçirseler de, alışınca insanda yer ediyor. Keçi gibi adam, çığlıklarıyla sesiyle. Phil Collins, Peter Gabriel'ın sesini taklit etmek için 8 yaşındayken sigara içmeye başlamış gibi düşünürüm her zaman.
Geçenlerde İsveç'te Polar Müzik Ödülü verildi. Tehey Peter'ım tehey dedim içimden, o kara saçlı Peter gitmiş yerine tombul bir amca gelmişti, bir insan nasıl böyle ani beyazlama geçirebilir. Kırlaşmış halinin fotoğrafını bulamıyorum adamın, hepsi ya genç ve siyah saçlı ya da yaşlı,göbekli ve beyaz saçlı.

Albüm kapaklarının ayrı güzelliği var, hatta Storm Thorgerson'la beraber yapıyorlar kapakları diye hatırlıyorum. Bu arada bundan 4 yıl önce Storm Thorgerson'ın sitesini gezerken bir resmi beğenmemiş ve bu konuda "contact" yazan kısma eleştirimi yapmış fotoğrafın bazı yerlerinin değiştirilmesini önermiştim, büyük merakla cevap bile beklemiştim. Sonra aklım başıma geldiğinde Storm Thorgerson'a mektup yazıp bu hatamı telafi etmek istesem de, bu da ayrı bir rezalete yol açacağı için, hatalar silsilesini engellemek için abartmayıp bu utançla yaşamaya devam ettim. Özellikle ilk üçlü gördüğüm en iyi fotoğraflar arasındadır, deforme edilmemiş olsaydı da yine çok güzel olurlardı. Ama So'nun kapağında eğer kamyoncu yeleği, ya da oduncu gömlek giyse 97 yılı İbrahim Tatlıses albüm kapağı olacağını kabul ediyorum, aslında Mahzun'a biraz daha benziyor bilmiyorum.

Şu an bu küçük halinde görünmüyor ama kırmızı fotoğraf Us, ve sağ alttaki soundtrack kapaklarının köşelerinde renk kodları var.Bu renk kodlarını Factory Records uyguluyordu albüm kapaklarında New Order kapaklarında görebilirsiniz, sanırım Power, Corruption & Lies'ın kapağında var mesela çok rahat görülebilen. Bu renk kodlarının en yakın zamanda, şu an adını yazmak istemediğim bir grubun X&Y albümünün ve onun single'larının kapaklarında kullanıldığını biliyorum. Peter Gabriel'da bir an Factory'de sandım, ancak Peter Gabriel'le anlaşma imzalayacağını sanmıyorum Factory gibi yeni müziğe açık olmuş bir kurumun. Neyse, buraya sadece Games Without frontiers'ın albüm kaydını ve çok iyi bir remiksini yerleştirmeyi uygun gördüm. Şarkıyı daha ilk dinlediğimde çok beğenmiştim. Bu arada bunun Massive Attack remiksi de var, ama az sonra dinleyeceğiniz çok ilginç olmuş. Şarkıların sample'larını sunup, yarıştıran bir site var realworldremixed isminde, orada başka şeyler de bulabilirsiniz.

Kendisi:




Remikse gel.kom:

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright © 2010 MONTEYN