23 Temmuz 2009 Perşembe

isyankar gibiyiz,maymun gibiyiz



Bugün, Rage Against the Machine dinleyip ve zovada zovada diye Zackçiğim de la Rocha'nın Wake Up'ta "ya know they murdered x, and tried to blame it on islam" kısmındaki salya saçarak söyleyip yüzümde bir ferahlık hissedeliberi Türk protest arenasında yeni bir gruba sinirim arttı.(Bu yüzde ferahlık hissetme olayı Tarık Akan'ın da oynadığı bir filmde vardı, hani şemsiye altında kalana hayırlı olaylar oluyordu falan, sonra tarlanın birinde bayılmış bir aganın yüzünü Tarık Akan'ın yavru köpeği yalıyordu da adam kendine geliyordu. İşte bir önceki cümlede bu filme metinlerarası oyunlar düzenlemek durumunda kaldığım çok belli oldu ya lanet olsun. Şemsiyeden para çıkıyordu falan, hatta Tarık Akan liseli kıza aşık olduğu zaman gözlükleri çıkarıyordu. Gerçi lensi biraz zor alır o zamanlar, ama şimdi Tarık baba'yı bozmayıp konuya dönelim.)

Bandista. Bu grup türk protest müziğine bir şeyler katma amacıyla piyasaya girdi galiba. Galiba diyorum, çünkü konserlerine gittim ve oradan oraya koşan Iggy Pop'un yandan yemişi bir mal ve arkasında zıplayıp ska'ya benzeyen bir müzik yapmaya çalışan ama melodilerinin %60'ı çalıntı olan bir grup gördüm. Ya "haydi barikata" diye şarkıları var. Lütfen sözlere bir bakın, ben çok fazla yorum yapmayacağım: "Kara fırtınalar sarsıyor göğü, kara bulutlar kör eder gözleri, ölüm ve acı beklese de bizleri, onları yenmek için yürümeliyiz ve en değerli varlığımız özgürlük, cesaret ve inançla savunmalıyız, haydi barikata haydi barikata, ekmek, adalet ve özgürlük için, kalplerimizde, kardeşlerimizle, tüm dünyada büyüyor direniş, haydi barikata haydi barikata, ekmek, adalet ve özgürlük için!". Bundan önce de, aptal şarkı sözlerine nasıl katlanamadığımı belirtmiştim önceden Redd'le ilgili yazımda. Fakat bu sözler, çok ciddi söylüyorum, The Wall'un şarkı sözlerindeki bayağılığı bile aşmakta. Tabii, dinleyici kitlesi olarak 14-18 yaş grubu bir de ODTÜ'yü edinmişlerse ona bir şey demiyorum. ( bu arada odtülülerin hepsini suçlamıyorum, aralarında çok güzel insanlar da var, aynı şekilde 14-18 yaş arasındaki güzel insanları da tenzih ediyorum. Hepsine sevgi yolluyorum.) Ya, bu arada bu sene ODTÜ'de duvar örüldüğünü biliyor muydunuz? "Baskı Duvarı" adı altında, o kadar komik ki, yapanlar eminim kendilerini bu dün bahsettiğim "Hitchbirds" kelimesini bulmuş kadar gururlu hissetmiş olmalılar. Bundan 6 yıl önce kemik'te "Titre Oligarşi Fasulye Fadıl Geliyor!" diye bir bölüm vardı, aynı bu hissi yaşıyorum o ekibe karşı. Ya bu naylon poşetliği anlayamıyorum ben. Aklım almıyor. Şu an o kadar sinir oldum ki, bir an önce kendi aralarında yine kavga ederek birbirlerini yok etmelerini bekliyorum.

Neyse Bandista'ya geri dönüyorum hemen, ben de bir Hitchbirds olayı yapıp, kötü espri yapmak istiyorum. "Onlar anca haydi (BAR)ikata" demişlerdir, hahayt çok komik. Yazmak gerçekten sinirimi azaltamıyor bu gruba, samimi söylüyorum, o duvardaki tuğlaları söküp söküp kafalarına gömmek istiyorum. Ya sen bir üniversite öğrencisisin, mantıklı ve zekice şeyler yerine, neden muhtemelen William Wallace'ın bile yapmayı düşündüğü, bayağı metaforik şalalalarla uğraşıyorsun arkadaşım. Neyse, hele Bandista önderliğinde Ytong'dan yapılmış barikatlara geçin de bizi de kurtarın hadi bakalım gençler. He bir de, Bandista'yı da Mehteran ayarında arkanıza alın, tepinirlerken Kapitalizm gürül gürül gelen ayak seslerinizi duyup, sarsılıp mahvolsun. Ağlar bile belki.

Ya, zaten insanı bir şey yapmaya iten bir müzik değil, çok kötü espri var yukarıda ama konserden sonra bu adamlarla bara içmeye gidersin. Aynen böyle hissediyorum. Ha birde, RATM'a bunu hissetmiyorum, konserlerinde çıkan arbedeler falan da durumun aslında ne kadar güç doğurduğunu gösteriyor galiba. Ha tabii sen gidip Goran Bregoviç müziklerini ska gibi bir şeyler yapıp bağırırsan, insanlar ellerini çırpar.

Ha benim Bandista'm!

P.S: Üzülmeyin lan! Ambleminiz güzel ama! Böyle arka tarafta meksikalı isyankar mermi fişekleri havası falan. Stencil'leriniz yerleri gökleri kapladı sizi gidi hınzırlar.

Bir tane daha muhteşem bir söz. Eminim müzik tarihinde de çok şaşırtıcı bir kelime oyunudur:"her şey herkesleşiyordu, herkes her şeyleşiyordu." Aman tanrım, şu an galiba bu kelimelerden en az 1958-???'den etkilendiğim kadar etkilendim.

Ya, müzikte ben bir orijinallik göremedim, zaten çoğu eski devrim şarkılarından falan toplanmış, sonra birazcık ska olaylarına girilmiş. Ya Dolapdere Big Gang bile daha orijinal işler çıkarıyor galiba bu gruptan. Emin değilim ama olabilir. Aha, "Another Day in Paradise"ı söylüyorlarmış mesela, bunu Phil Collins böyle sosyal sorumluluksal bir şeyler için yazmıştı zamanında galiba. Hobaaa La Isla Bonita'yı da söylüyorlarmış. İşte La Isla Bonita'nın insanlara ütopik bir toplumu aşılayan sözleri:

"tropical the island breeze
all of nature wild and free
this is where i long to be
la isla bonita
and when the samba played
the sun would set so high
ring through my ears and sting my eyes
your spanish lullaby"

Yürü be Doli, sürprizlerinizle şaşırtıyorsunuz bizi, kazdıkça ayrı katmanlar, çeşitli anlamlar. Ha siz de gerçi oradan buradan topluyorsunuz şarkılarınızı ama en azından akıllıca laf koyan şarkıları buluyorsunuz.

Ya siz şeyi biliyor musunuz? Manowar Song Title Generator diye bir şey vardı, size "Son of the Lord of the Bloody Mountains" gibisinden isimler buluyordu. İşte elimde olsa şu an bunun şarkı sözü benzerini Bandista için yaparım. Hatta onlar için bir tane şarkı da yazdım. Ha bir de, benimkini diğer albümünüzde kullanın ha, ben de sizin gibi copyleft falan. İsyankarlık ve GNU'ya hasret kanımda var:

Gözler kanıyor, yaşlar akıyor.
Devrim geliyor, hasret bitiyor.
Kaybedecek neyimiz var dedik,
Zincirlerimizden başka,
Çıktık yola isyanın gazıyla,

Bir dilim ekmeği de paylaştık,
Yara Kabuklarımızı da,
Yara kabukları ağızda demir tadı bırakıyor,
Bu yüzden Maden İşçileri Sendikasını da yanımıza aldık.

Bitmek bilmiyor kodamanın zulmü,
Ne zaman bitecek kapitalizmin hükmü,
Kaldırım taşlarını söküp barikat yaptık,
Kapitalist köpeklerin kalbine attık,

Bir dilim ekmeği de paylaştık,
Yara kabuklarımızı da,
Yara kabukları ağızda demir tadı bırakıyor,
Bu yüzden Maden İşçileri Sendikasını da yanımıza aldık.

P.S: Heeh tam oldu, Bant'ın son sayısında röportajları da var. "Yaşanmışlıklar" falan diyor grubun vokali, düşünün artık. "Yaşanmışlıklar" dediğine göre bu devrimin niteliği nasıl olur. Ya hu, resmen acıyorum ya adama artık. Bir de müzikte öfkemiz var falan demiş, buraya çok güldüm. Bence Fininigiller bile daha devrimcidir elemanlardan, en azından onların "Kudur" diye şarkısı var.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright © 2010 MONTEYN