7 Nisan 2010 Çarşamba

Çok az French Pop Üzerine


Chanson ve French Pop alemlerinde albüm çıkaracak er kişilere genellikle sigaralı olmak üzere albüm kapağına hisli poz verme zorunluluğu getirmiş galiba Fransız Kültür Bakanlığı, ya da illaki çıplak abla olacak. Bandrol uygulaması gibi bir şey olsa gerek. Ya da sigaralı pozlar Fransa Tekel'i sponsorluğuyla gerçekleşiyor olabilir bilmiyorum. Bir müzik janrı'nın kapak pozlarının yaklaşık %70'inin hisli, objektife bakmayan pozlardan oluşması sonucu yurtdışında bilinmemesi ne kötü. 70'lerin ortalarından beri arabesk kapakları da aynı sorunu yaşıyor. Ama en azından 90'lardaki şişirilmiş kamyoncu yeleğini atlattılar. Malesef Arabesk de French Pop'la aynı kaderi paylaştığı için yurtdışına açılamıyor.


Az önce Teoman'ın yeni klibini izlerken buraya "Teoman gibi şarkı sözü yazma rehberi" hazırlamak geldi aklıma ama şimdilik sadece uygun meblağ karşılığı Teoman'a satabileceğim bir adet şarkı sözü yazdım. Rehberi de yayınlarım bir ara.

Bu Sabah

Güneş doğarken şarap şişelerinin üzerine
Uyandık, bacaklarımızı birbirine sürterken
Bordo kadife elbisenin renkleri
Dolgun kalçalardan yavaşça aşağı akarken
Benim hayallerim de renkler gibi dalgalanıyordu
Bu sabah....

"Yalnızsın" dedi kapıdan çıkarken
Dün gecenin yalnızlığını anlatabilirdi ruhsuz aşıklar bile
Sigaramı yaktım ve baktım ardından yürüyüşüne
Kalabalıktaki herhangi biri oluyordu yavaşça
"Kadınlar" dedim, "tenlerdeki yalnızlığım"
Bu sabah...

P.S: Teo! Sana sesleniyorum! 20 kağıda anlaşırız!

P.S2: Jacques Brel, Les Marquises albümünü tek akciğerle doldurmuş. Hey yavrum benim, Gönül Yazar gibi "Çile Bülbülüm"de en uzun "çile" çekme iddiasında bulunan insan olmadığı için takdir ediyoruz kendisini. Bildiğim kadarıyla gönül yazar da 35 saniye kadar çile çekebiliyormuş. Ben daha uzun süre çekebilirim diyebilirsiniz. Ama bir mikrofona söylerken kullandığınız hacimle, cep telefonun kronometresini tutarken söylediğiniz sesin hacmi aynı olmayacaktır.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright © 2010 MONTEYN