6 Ocak 2011 Perşembe

Rüyada İdiopati Görmek Üzerine


Melekli fotoğraf koyup, altına da kötü şiirimi yazarım istesem bu soyut gibi değil gibi başlıkla, ama yapmıyorum. Çünkü gelin dostlarım, aranızda tıp doktoru olmayanlara bir şey anlatacağım . Ya da doktor yakını annesi akrabası vesairesi olmayanlara. Belki ben bilmiyorum, böyle bir uygulama vardır. Doktor annesi tanıdıklarım, her konuda tıbbi önerilerde bulunabiliyor. Sanıyorum ki mezuniyete gidildiği zaman üniversite senatolarının aldığı bir kararla doktor yakınlarına, çevrelerine bulundukları "aa cipralex al çok iyi", "hmm ay migrene kesin zomig ya da avmigran" tavsiyeleri vesilesiyle Honoris Causa tıp diploması veriliyor. Bir de uzmanlık alanı çok geniş spektruma yayılmış.(nasıl nasıl şimdi geniş spektrumlu akraba derim acımam. Bugün zaten buna benzer rezalet bir durumla Marquette'de karşılaştım. Elektrikli ısıtma cihazının üstüne "geniş spektrumlu anti gribal ısıtıcı" yazmışlar. Bir koşu şatoma gidip, alev silahımı alıp "vozzzz" diye hepsini yaktım. Yeryüzünde sahip olunabilecek en sağlam iki silahtan biri bence alev silahı,(diğeri dostluğun gücü falan değil minigun) ya da kadim dostum Britanyalılar'ın da dediği gibi flamethrower denen silah bence. İnsana, hem hayalet avcısı tipi katıyor, hem de The Pianist'teki hastane sahnesini aklına getirip, İkinci Dünya Savaşı'nda çekilen çilelerle ilgili fikirler oluşturabiliyor.
Bill Murray Lise 1'deyken. (Bir insan ancak lise 1'deyken bu kadar ince boyunlu ve zayıf olabiliyor.) (Kendisinin teknik lise çıkışlı olduğunu ise hiç bilmiyordum.)

Şimdi, anlatacağım mevzuya geliyorum. Rüyada idiopati falan görmedim, 20 dakika önceye kadar kendisi hakkında bir bilgim de yoktu. Eğer konuyu yanlış aktarırsam birileri uyarabilir. TDK mesela çok yanlış aktarıp "kapan duygu" ismini koymuş. Keşke Elif Şafak'a kitap ismi olarak önerseymiş bunu, daha uygun olurmuş. Olay şudur, apse, dediğimiz olay mesela tıbben tam sebebi açıklanamayan bir durum. Tıp işte bu açıklayamadığı olaylara böyle bir isim vermiş. Yalnız arayınca, cevval ve esrik şiirli bûloklarda bu konunun aşkla falan bağdaştırılıp çok kötü bir şiire dönüştürüldüğüne denk gelemedim, o yüzden şimdi, bu bûlokta konuyla ilgili kötü bir şiir yazma ve aynı zamanda altına ya da üstüne, bilek kesmeli fotoğraf koyma kararı aldım.
İdio(t)pati(?)(m)

Bugün doktordaydım...
Aylardan beri süren kalp ağrısı se(n)bebiy(ş)le...
Ağrının sebebini bulamadı...
İdiopatiye boğulduk...
Aşk kırıklığıydı belki de!!ünlembir1!
Ya da gönül sürçmesi...


P.S: "Aşk kırıklığı" şeyine gülerken biraz altıma kaçırmış olabilirim bilmiyorum.
P.S2: Halihazırda tıp falan demişken "proton pompası inhibitörü" kelimesini ilk defa cümle içinde kullanıp ufak mutluluklarla hayatı yaşanılır kılacağım. "Dün, eczacıyla tartışırken cebime bir kutu proton pompası inhibitörü etkili ilaç attım."

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright © 2010 MONTEYN