28 Aralık 2010 Salı

Lipstick Traces Üzerine


Resmi ben yapmadım, ucuz goth'lukta tavan yapmış. Bunu çizenin en sevdiği yönetmen Tim Burton ve en sevdiği film şalalalal Christmas değilse samimi söylüyorum, bilek kesmeli kanlı youtube videosu hazırlayıp, arkaya da Güllü'den Ağlamam Ondan'ı koyacağım. Birkaç tane şey yazdım ama yayınlamadım, onları sonra yayınlarım,böylece Geleceğe Dönüşteki gibi garip bir zaman anlayışına geçmiş oluruz.(Bir Donnie Darko değil, zamanın mahvolması konusunda doğal olarak)Sanıyorum ki, Lineer olmayan zaman anlayışını insana daha 6 yaşlarındayken verebilecek tek film Geleceğe Dönüş olabilir. Marty'nin alternatif zamana gidip de annesinin silikonlu ve Beef'in karısı olarak görmüş halini bazen kabus olarak görmüşlğüm var. Doğrudan Beef'le evlenmiş olarak hem de, biraz kasılırsa Ödipal bir şeyler çıkacak o yüzden "anaya laf yok, anaya laf yok" yazıp bu konuyu geçiştirmeye çalışıyorum şu an.

Bakın hatta şimdi güçlü bir duygu ortaklığı kurup az önceki cümleleri unutturmaya çalışacağım, bu meselenin benzerine Naomi Klein'ın Şok Doktrini kitabında da rastlayabiliyoruz.(zaten paragraf ayırarak yapısal olarak bozdum bile.) Yıl 2010 oldu hala uçan kaykay piyasada yok!ünlembir1! Çok basit ya, çok basit. Bütün yolları mıknatıs kaplayacağız, sonra da uçan kaykayın altına aynı kutuptan mıknatısları yapııştıracağız. Bu kadar. Bunu yapamayan zihniyeti kınıyorum. Çok mu zor? I have a dream! Ayrıca I have a dream demişken sadece ben mi bu ahlaksızlığı yapıyorum bilmiyorum ama Martin Luther King Jr.'ın adını kısaltma olarak MLK yazdıkları zaman Melek, ya da Malak diye içimden okuyorum. Asla düzeltemeyeceğim bir şey, tıpkı enseyle alnı günlük konuşmada karıştırmam gibi. Düşününce ikisinin de alakası yok ama hızlı hızlı "are you çekindırılıst" şeklinde sorulduğu an doğrudan karıştırıyorum. Aslında birkaç haftadır şöyle kallavi bir Chuck Lorre'a nefret kusma yazısı yazmak istiyorum, sonuç olarak Two and a Halfman, The Big Bang Theory, Will & Grace gibi şimdiye kadar beni bir kere olsun güldürmeyi başaramamış dizilerin yaratıcısı bu kişinin buna hakkı var bence. Dizilerinin %60'ında gülme efektinden hiçbir şey duyulamadığı için çok güzel hareketler bunlar isimli kolpalığın sahnede gülen oyuncu kalitesizliğinde geçiyor zaten. Saplantılı karakterlere eloğlunun "catchphrase"(eloğlundan kastım kadim dostum Britanyalılar olur yani, o kadar da uzak değil, bir Manş Tüneli ötede) dediği şeyleri 400 bölüm boyunca tekrar ettirmek -kapıyı çalarken ismi söyleyip tekrar tekrar kapıya vurmak, two and a halfman'de sürekli laf sokan temizlikçi- gibi şeylerin en son 1990'ların başında komikliğini yitirdiğini düşünüyorum. Tek bir istisna Cosmo Kramer'ın kapıdan girmesi olabilir. Ama zaten Seinfeld gülme efekti olup da komik olabilen tek dizi olduğu için onu ayrı yere koyuyorum. Yaptığı tüm işler için şuna benzer bir şey hissediyorum:


Ayrıca bazı The Big Bang Theory fanlarının "bak göndermeleri anlıyorum ehehe" davranışları inanılmaz sinir bozucu bir şey olduğu için, kafalarına Gerçek Kesit'in(ya da Fıkralarla Türkiye)(Nasiiii!!! Vışşşş!! Neyyy!!!) tüm sezonlarının DVD setlerini atmak istiyorum. Sonuç olarak beğeneni izleyeni olan bu Chuck Lorre yapımı dizinin yarak gibi olduğuna kanaat getirdiğim için youtube'da videoları görünce "report abuse"a basarak kurtuluyorum genellikle. Ya böyle saçmasapan şeyleri geçelim, o değil de The Clash'in Sandinista albümünü dinliyorum, pek büyük bir The Clash hayranı değilim, beğenmediğim için değil, alışamadığım için dinlemiyorum. Yoksa Guns of Brixton gibi şarkılarına bayılıyor, söylüyor, ve ağızla "dömdöm diyuf diu" diyerek enstrümanlarını da taklit ediyorum. Neyse, şeye geleceğim elemanlar 6 pounddan fazla albüm satmamak için şarkıların telif haklarından vazgeçiyorlar ve piyasaya 5.99'a 3lplik albüm satıyorlar. Nasıl fiyatı böyle kurtarabilmişler anlamıyorum satarken "Abla bize gelişi bu! Ben kendi çocuğuma evde dinletiyorum bu albümü!" falan diye bir pazarlama yöntemi benimsemiş de olabilir bir yerde. Belki de punk etiği tabii, Greil Marcus'a sormak lazım eheh. Alın güzel şarkı


0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright © 2010 MONTEYN