29 Haziran 2010 Salı

Rock'la biten kelimeler ve Naylon Poşet Üzerine

Taksim - AA

Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu'nun ve RTÜK'ün yaptıkları ortaklaşa toplantıda şok bir karar alındı! Gün itibariyle ismi "rock"la biten barlara ağır cezalar kesilecek. Yeni açılan işletmelere ve yeni başlayan televizyon programlarına kesinlikle "durock", "çıngırock" gibi isimler verilmesi yasaklandı.

TESK Genel başkanı Bendevi Palandöken konu hakkında şu açıklamayı yaptı: " Evet saygısever basın mensupları, an itibariyle kurumumuz bünyesine üye olan işletmeler hakkında bazı düzenlemeler getirdik. Aslında bu olay "barocka" isimli aynı zamanda New Wave of Anadolu Rock yapan bir türkü barda, Haluk Levent'ten Ela Gözlüm'ü dinlerken, aniden sense of humour'umun çok düştüğü ve çok kötü fıkralara bile güldüğümü farkedince aklıma geldi. Zira arkadaş çevrem de daralmaya başlamıştı son birkaç yıldır. Nasreddin Hoca fıkralarına, ilkokulda bir hevesle derse fıkra götüren öğrenciler haricinde kimse gülmezken, ben katıla katıla "aaa kazan doğurmuş mu haha, ilahi hoca" gibi tepkiler veriyordum. Halbuki bu tip şakalı isimli işletmeler açılmadan önce Seinfeld izleyen bir insandım.

Hemen RTÜK'ü de aradım, aynı şekilde RTÜK başkanı da durumdan şikayetçiydi, dediğine göre o da kelime oyunlarına dayanan baba şakalarına gülmeye başlamış. Hemen bir anlaşmaya imza attık... Sen öndeki arkadaş!! Evet evet, "anlaşma"yı "antlaşma" şeklinde yazan arkadaş ne yaptığını sanıyorsun? Mondros'u mu imzalıyoruz burada? Midyat! Seyfo! dışarı çıkarın şunu! Öhöm, evet konuşmaya başlamadan önce öhöm diyorum. Yoksa öksürük efekti falan değil bu.

İŞİN İÇİNE TANRILAR DA GİRDİ

Ayrıca bu pis illetin başımızdan def edilmesi için ben bizzat Zeus'la da görüştüm, nasıl ki Prometheus ateşi çaldıktan sonra adına karalama kampanyası başlatmış ve kendisinin tamamen unutulması için elinden gelen her şeyi yapmışsa, bu zeka sosuyla süslendiği sanılan rezil isimlerin de yasaklandıktan sonra unutulması için elinden gelen her şeyi yapacağına dair söz verdi. Karşılığında da Disney'in yaptığı Herkül dizisini tüm televizyon kanallarında tekrar yayınlanması dair yeni bir protokole imza attık. Bundan sonra kısrock, matrock, yaprock, coşarock gibi kelimeleri ne bir bar'da ne de Rock müzikle ilgili bir programda karşılaşacaksınız. 80'lerde bu tehlikeyi sezmiş ve Rak yerine "rok" denmesini teşvik etmiştik, zira 88 tarihli Cumhuriyet Gazetesine bakarsanız, Klips ve Onlar için "pop-rok müzik" yaptıklarını yazdığını göreceksiniz. Ama tutmadı ne yapalım bu rezalete biz de göz yumduk. En azından şimdi hatamızı telafi ediyoruz." dedi.

İKİNCİ BİR PROTOKOL DE ÖSYM'YLE İMZALANDI!

Geçenlerde yine çocuğumu öss sınavına sokarken(4üncü kez giriyor, ben hala sınavın adını öğrenemedim) fark ettim ki, gençlerin sadece %83'ü sınava girerken yanlarında bir adet eczane ya da yumakçı poşediyle giriebiliyor. Hemen ÖSYM'ye bir dilekçe yolladım. Bundan sonra küçük poşet ve yarım litrelik suyun sponsoru TESK olsun diye. Çünkü bildiğiniz gibi daha iki yıl önce küçük naylon poşetsiz ve yarım litrelik susuz sınavlara girmek yasaklandı. Bunları unutup kapıda ziyan olan çocuklar oluyor. Çöplerin içinde Ören Bayan yumaktan düşen küçük karton "Ören Bayan"ın olduğu poşetleri arıyorlar. Ayrıca Ören Bayan gibi köklü bir firmanın ambleminin Starbucks isimli terbiyesiz bir dış mihrak tarafından deforme edildiğine dikkatinizi çekerim. AİHM'ye davamızı açtık sonuç bekliyoruz. Çünkü ev hanımı olan Ören Bayan'ımızı, insanların bilinçaltına cinsel içerikler yollayan kirli emellerine alet etmiş bir firmayla karşı karşıyayız.
"Malesef, eczanecilerle bir anlaşmaya varamadık çünkü onların naylon poşetlerin yanında kendi isimlerine bastırdıkları kumaş çantalar anneler tarafından dikiş/nakış çantası olarak kullanıldığı için bürokratik bir karışıklığın oluşmamasına özen gösterdik. "

"Özellikle, elinde şemsiye ve gökkuşağı renginde deniz topu bulunan yavru tavşanlı poşetler yaparak çocuklarımıza öss sınavı öncesi küçücük de olsa bir yardım da bulunmak istiyoruz. Sponsor olan su markası da "Çene Suyu" isimli firma olacak arkadaşlar. "

Toplantı çıkışında basın mensuplarına naylon poşet şeklinde anahtarlıklar ve bardak altlıkları dağıtıldı. Bir basın mensubunun Palandöken'e "Benim babam bakkal olsa bütün çikolataları ve cipsleri yerdim. Sizin de esnaf çocuğu olduğunuz biliniyor. Acaba böyle bir girişimde bulundunuz mu hiç?" diye sorması üzerine, Palandöken basın mensubunun kafasına Yaba marka uçurtma ipi bobini fırlatınca ufak bir tatsızlık yaşandı.

P.S: Fotoğraftaki şahıs Bendevi Palandöken'in kendisi. Tahminimce adını okuduğunuz saniyede birebir bu adam kafanızda canlanmıştı ama yüreğinize su serpmek için yine de fotoğrafını koydum.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright © 2010 MONTEYN