24 Haziran 2010 Perşembe

Buzlu Dondurmalar Üzerine


Evet dostlar, her haziran ayında olduğu gibi(hangi her haziran ayı? bir yıldır devam eden blog'a böyle köklü bir kurummuşcasına davranmak Devlet Malzeme Ofisi memurluğu değil de nedir? Devlet Malzeme Ofisi'nin ürettiği bütün malzemelerin tasarımının paint'te yapıldığını da kanıtlayabilirim. Mümkün olan "en sert köşeli ve el kesen cisim yapmak bizim işimiz DMO")bu sene de belli bir dönemi Rusya'da geçirdim. Önceki yazılardaki Dosto alıntısından anlaşılabilir tabii bu.

Bugün buzlu dondurmalardan bahsedeceğim. Biz Rusya'da kar helvası yediğimiz için bu konuda az çok bilgim vardı, ancak çubukta buzlu dondurmayı ilk defa Türkiye civarında deneyimleme şansı buldum. En önemli özelliği götlerimizin, sanayi tipi değirmen taşı veyahut bir tırın sürekli dönen ve bizi çocuklukta "allah allah bunu neden aşağı indirmiyorlar, hem 2 tekerlek arka arkaya olunca daha havalı olmaz mı?" diye düşündürten yedek lastiği çapına varmasını engelleyen gariban dostu dondurmalardan bahsediyorum. Halk arasında "sorbé" de diyoruz Fransa'da tabii ki.

Çocuk obezitesi bugün Amerika'daki 25milyon sabi sübyanı esir almış durumda. Bill Clinton bile bunun için "Buzparmak yiyin, fallik simgesini siktiredin lezzetin tadına bakın. Ve hatta "Canım Hillary'imi aldatma gibi bir bok yemem, ama buzparmak yerim" demiştir Rüştü'ye özenerek 1994 yılında çeşitli kampanyalara da katılmıştır. Ama buzlu dondurmanın vücuda en önemli zararını hep gözardı eden bu kurumlara bir dur demenin zamanı geldi de geçiyor bile.

Sonlara doğru ağızda kalan koca bir buz parçası dondurma! Tükürsem tesiri yok, tükürmesem dilim razı değil! Ve nasıl ki, ayağımın küçük parmağı bir koltuğun köşesine çarptığı zaman önce "senin dahil olduğun ağaç familyasının talûkatını sikerim şerefsiz koltuk" diye küfrediyorsam, aynı şekilde ağzımda böyle devasa buz parçası kaldığı zaman da küfretmek istiyorum. Fakat bu çubukta kalan parçanın tamamının ağzımdan kalmasının akabinde beynim donduğu için küfür edemiyor ve kendimi Batman'in bir filmindeki buzadam rolünü oynamış Arnold Schwarzenegger aka "Çav bella Arnold" gibi hissetmekteyim. Kimisinde bu soğuktan beyin donması olmuyormuş bir de güneşe baktığı zaman hapşurmuyormuş. O insanlar kesinlikle evrimde almış başını yürümüş, Nabokov'un Lolita'da da üçyüzbinkere belirttiği gibi kıllı olmak yerine maksimum "ayva tüylü" olan insanlar.
P.S:Az önce bir sitede bulduğum bu zeka testini sizinle paylaşmak istedim. Fisher-Price'ın hazırladığından emin gibiyim. Demek ki anne babalar "ay bizimkini görsen daha 4 yaşında çatır çatır bilgisayar kullanıyor. Ben bilmeden açmış, oyun oynuyor çirkin şey! haha! baktım durduramıyorum, Photoshop kursuna yazdırdım iki ay önce. Şimdi bir fotoğraf stüdyosunda vesikalıklardaki ifadeleri silmek işini yapıyor. Az çok ekmek getiriyor." derken haklılarmış.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright © 2010 MONTEYN