4 Mayıs 2009 Pazartesi

Bayraklar ve armalar üzerine

Ülkelerin bayrakları, o ülkede yaşayan en aptal insanın bile anlayıp gurur duyabileceği şekilde dizayn edilir. Böyle bir şeyin yapılması çok normal, yani kimsenin de bilinçaltı mesajlar verip insanı saykedelik triplere sokan bayrağa ihtiyacı olduğunu sanmıyorum.

Mesela Fransa'nın bayrağındaki üç renk hürriyet, eşitlik, kardeşliktir. Tabii bu devrim sonrası anlamları yoksa normalde Ruhban Sınıfı, Soylular ve de Burjuvazi'yle de bağlantılıdır bu üç renk. Neyse, bunu öğrenen Fransızlar gaza gelip "Ne kadar süper bayrağımız var ya hu" der. Şimdi sadece Fransızlar için geçerli değil bu durum, dünya genelinde böyledir muhtemelen. Gelip Türkiye bayrağını kayıracak bir durumum yok, zaten bence güzel de bir bayrak, yıldızlar falan...

Benim yıllardır içimde yara olan bayraklar değil, ülke armaları. Her ülkenin, gayet güzel tasarlanmış armaları var, dallar budaklar. Birleşik Arap Emirlikleri'nin arması bile çok şık duruyor.

Türkiye'nin tasarım konusunda çok büyük problemleri var. Sadece arma için değil, mesela Milli İstihbarat Teşkilatı'nın amblemi, benim 6 yaşındayken oynadığım asker kamyonlarının üzerindeki, suda hemen yırtılıp mahvolan, aynı zamanda tasarım adına zerre bilgisi olmayan birinin hazırladığı amblemlerle eşdeğer kötülükte. Bir Allah'ın kulu çıkıp değiştirilmesi için öneri getirmiyor. Kutsal bir şey değil ki bu; kurumların logolarını değiştirmesi çok normal bir şey. Hayır öyle bir logoyla nasıl Dünya çapında ciddiye alınacaklarını düşünüyorlar çok merak ediyorum.

Şimdi bir de asıl önemli olanı, arma konusunda çok büyük problem var. Mesela hemen Kuzey Korenin Armasına bakalım:


Kendi ülkelerini temsil eden baraj vesaire bir şeyler yerleştirmişler, etrafına da sevimli dallar koymuşlar, aynı şekilde diğer ülkeler de böyle kendilerini temsil eden şeyler seçiyorlar. Örneğin, -sıklıkla gördüğümüz için söylüyorum-Amerika'nın ki ortada bir tane kartal olan amblem. Ama Türkiye'ye bakıyoruz, ve de görüyoruz ki, aslında Türkiye'nin amblemi yok! Dışişleri bakanlığında ve konsolosluklarda bulunan amblem bu:
Kesinlikle kötü bir niyetim yok, aynı zamanda ülkenin bayrağı, marşı, ya da yönetim biçimi de değil bu amblem, bu yüzden anayasayla da korunmadığını tahmin ediyorum, çok büyük ihtimalle değiştirilebilir bir şey. Mümkünse, TBMM bir yarışma açarak Bu amblemi, düzgün bir logo haline getirsin. Bakın, ülkenin bayrağı içinde olmasın demiyorum, ona zaten bir şey diyemem, ama ince bir şekilde işlenmiş bir logo olması gerekiyor.

Ciddi söylüyorum,2001'de kurulan Doğu Timor'un bile amblemi var. Ben Doğu Timor'la uluslararası anlaşma yapayım derken yanımda hem bayrağımı hem de amblemimi götürmeme gerek yok. Sadece bayrağım da aynı işlevi görmekte zaten. Tahminimce, cumhuriyet kurulduğu zaman ikisini birden taşımamak için alınmış bir önlem olabilir bu. Maddi problemler yüksek çünkü.

Cumhurbaşkanlıkta ya da TBMM'de bu işlerle ilgilenen arkadaş kimse ondan yarışma açmasını ya da kurul oluşturmasını rica ediyorum. Bu ülkenin gelişmesinin önüne konulan en büyük engeldir bu amblem. Lütfen!

Bunlar da diğer ülkelerin amblemleri, bir ara bakarsınız:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gallery_of_country_coats_of_arms


"Amerika'nın ki" yazıp "ki"yi birleşik yazmam gerekirken ayrı yazmışım, kendime İbrahim Tatlıses'in "Allah cezanızı verecek" lafını yolluyorum.(cezanın a'sı uzun değil, kısa ve keskin) İbret abidesi olması için orda kalması gerektiğine inanıyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright © 2010 MONTEYN