21 Ocak 2009 Çarşamba

Interpol üzerine


Müzik konusunda, alternatif bir şey arıyorsam eğer, mutlaka Pitchfork'a girerim, ya da rateyourmusic'in listelerinden yararlanırım. Yani tabii ki bu kadar ilkel bir sistem uygulamıyorum, ama iç güdüler midir, yoksa nedir bilmiyorum eğer bir grup keşfettiysem mutlaka bu iki siteden kontrol edip, nasıl bir beklenti içerisine girmem gerektiğini tahmin ederim.

Geçenlerde,(geçenlerde dediğim yaklaşık bir buçuk yıl oldu sanırım")Joy Division'la ilgili bir şeyler okuyordum.( Joy Division hakkında oturup en az 27 ciltlik kitap yazmak istiyorum, ama onun hakkında konuşabilecek yetkinliğe sahip olduğuma inanmıyorum, bu yüzden çakma Joy Division ayarında bir şeyden bahsetmeyi daha uygun görüyorum burada.) Sonra allmusic'in "related artists" kısmında Interpol'ü gördüm, ve ilk düşündüğüm şey,"bu kadar minimal bir grup ismini düşünmüş adamların müzikte de iyi olduğu" olduğu gibi tamamen mönyargı kokan bir cümle oldu. Hemen mediafire'dan "Turn on the Bright Lights"ı indirdim.

Şimdi yaptıkları müziği post-punk revival'a sokuluyor sanırım, ya da alternative hedehödö madırfakır rock'a gibi bir şey, ondan tam olarak emin değilim. Ama, adamların yaptığı müziği görsel olarak betimlemek istesem kesinlikle:

"Kaldırımda yürürken önüne gri blok halinde demir kütlelerinin düşmesi"

Gibisinden komik ve aptalca bir açıklama yapardım. Çünkü, gitar tonları resmen ulvi bir müziği nitelermiş gibi hafif reverb'lü ama aynı zamanda da insanı baymayacak kadar zeka kokan melodilerle dolu, bunun yanında da insanın ruhunda o demir kütlelerinin oturması hissini çok iyi veriyorlar.

Yalnız,beni gruba çeken diğer bir olay, grubun vokali abimiz Paul Banks'in sesi olmuştu. (aynı şey Editors için de geçerli ama ondan bahsetmeyeceğim şimdi) Adeta Ian Curtis'in günümüze vecd eylemiş haliydi, ama aynı zamanda kendine has farklı bir tonu da vardı.

Daha fazla uzatıp anlamsızlaştırmak iyice rezil edecek yazıyı.
Interpol'ü dinleyelim, dinlemeyenlere dinletelim.

ÖZELLİKLE "HANDS AWAY"i !!!

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright © 2010 MONTEYN