3 Nisan 2011 Pazar

Haiku Dark Side of the Moon Üzerine



"Güven ruh gibidir terk ettiği bedene asla geri dönmez." isimli sosyal paylaşım sitesi iletisiyle girizgahımı yapmış bulunuyorum pek değerli okurlar. Biliyorsunuz ki, bu alemlerde gözümüz, kızların gönlünde özümüz var! Ay tamam ne bu böyle Yılmaz Morgül'ün twitter'ına döndü. Bugün, haikulardan bahsedeceğim biraz, sonrası işte ne olur bilemiyor insan. Biliyorsunuz Haiku 5-7-5 kalıbıyla yazılıyor ancak

Sen bıraktın ya
Bebişim neden gittin?
Ağzıma sıçtın

Haiku sayılmıyor pek, çünkü mevsimlere falan da referans içermesi gerekiyor. Zaten böyle ince işleri hiç anlamadığım için hiç bulaşmıyorum bu tip şeylere. Eğer ben de kiraz ağaçlarının gölgesinde büyüseydim o gazla ben de yazardım. Geçen gün dışarıda gezerken kiraz ağaçlarının çiçeklendiklerini ve hemen artlarındaki apartmanın duvarında "KAHROLSUN" yazdığını gördüm. Evet, sadece "KAHROLSUN" yazıyordu, hayata karşı isyanın bu kadar saf bir şekilde ortaya çıktığını ilk defa gördüm. Biz gençken "Kahrolsun Amerikan Emperyalizmi" falan duvarlara yazılar yazardık hatta Ah Nerede filmindeki devrimciyi oynayan genç benim. Aynı zamanda Hababam Sınıfı'nda da ilk filmlerde rolü biraz olup seri ilerledikçe geriye atılan kıvırcık saçlı yancı da benim.

Neyse, mevzuya geçiyorum. Bugün The Dark Side of the Moon'u dinlerken aklıma şarkılarını haikuya dönüştürme fikri geldi. Ancak bildiğiniz gibi antoloji.com tadı yakalamamak için bûlokta şiir tipi şeyler paylaşmıyorum. Ayrıca nazım kelimesi yerine "şiir tipi" diyerek ne kadar da bu hususla alakam olmadığını gizlice göstermeye çalıştığım da dikkatli gözlerden kaçmamıştır umarım. Ayrıca, bûlok benim değil mi arkadaşım? İstersem cümleyi yarım

Bu yüzden albümdeki 10 şarkıyı da içeren haikuları buraya geçireceğim. Yaklaşık bir saatte yazabildim, hatta şair tribine girip sigara bile içecektim, ancak bunu da yaparsam gerçekten de antoloji.com'dan "sevgisizgonul45" isimli bir nick almam gerekeceğini tahmin ettiğim için yapmadım. Bir çoğunu şarkı sözlerini düşünerek bir kısmını da, melodiye göre yazdım. Breath Reprise yok, normal 10 şarkılık sıralama. En azından Monteyn'i okuyorduk da, bir kere de The Dark Side of the Moon'u haikulaştırmadı, demezsiniz. Zaten ben okuruma bunu dedirteceğime, bir yaz boyunca sahil gitaristi olarak Akdeniz Akşamları'nı söylerim daha iyi.


1.
Konuş benimle
Saçma kelimelerle
Fazla bağırma

2.
Koş tavşancık koş
Yapılacak işler var
Hayat bu zaten

3.
Kafam karışık
Nereye gidiyorsun?
Yürüme artık

4.
Zırrr alarm çaldı
Ama güneş batıyor
Yattım tembelce

5.
Nefes nefese
Ölmekten korkmuyorum
Kırmızı olmaz

6.
Yine azaldın
Valideni sikeyim!
Tamam geri dön :(

7.
Siyah ve mavi
Yukarı ve aşağı
Biz ve onlar var

8.
Leprikon bulup
Gökkuşağına bindim
Altın yiyorum

9.
Yoldan çıkmadan
Çimdeki delilerle
Deliriyoruz

10.

Ay karanlıktır
Ayın karanlık yüzü
Olmaz ki zaten

P.S: Buradan Oruç Aruoba'ya da sevgilerimi yolluyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright © 2010 MONTEYN