17 Mart 2011 Perşembe

Reductio ad Hitlerum Üzerine


Son zamanlarda biraz halk arasında depresyon denilen durumla baş ediyourdum o yüzden canım hiç yazmak istemedi. Ayrıca doktorum bipolarsın dedi, bir de bilmiyorum buralara işte çeşitli psikolojik durumlar yerleştirip hava atmak istemiyorum. Hayır efendim bildiğiniz "Procrastination" denen durumdur bu, sikerim psikolojisini, ama bu durumdan yararlanacağımı düşünenler olursa yine de bir mail uzaktayım.(wink wink smiley)

Şimdi, Chewbacca Defense'le beraber en sevdiğim hukuk durumlardan biri olan Reductio ad Hitlerum'dan bahsedeceğim. Aslında burada bahsedilenlerin büyük kısmını orta 2'deki en son ağız dalaşımda bırakmıştım, ancak yine de çok keyifli bir mevzuu olduğu için devam ediyorum. Öncelikle Reductio ad Hitlerum ve Godwin Kanunu'ndan bahsedelim. Efendim, olay şudur, Reductio ad Hitlerum aslında, mesela marquette'den peynir almaya gidiyoruz ve bize "Teyze peynirim çok iyi veriyim mi 300 gram?" diyen satıcıya "Ne teyzesi ayol ben senin kızın yaşındayım, ayrıca peynirin iyi olsa ne olacak Hitler'in de mandırası vardı. O da peynir yapıyordu!" diye cevap vermemiz gibi bir durum. Yani biraz yanlış aktardım, durun şöyle diyelim mesela çok yakın bir akrabamız denizaltı almış, gelip "Kenka denizaltıyla(sarı) gezelim
mi?" diyor biz de "Bre köpek bilmiyor musun ki İkinci Dünya Savaşı sırasında Almanya(Reich!) günde 3 denizaltı çıkarıyordu, bu yüzden denizaltına binmiyorum ve Ülker ürünleri tüketmiyorum, ayrıca anan kim olurdu bilirdin ama baban kim bilemezdin şerefsiz!!!" dememiz gibi bir şey oluyor bu durum. Godwin Kanunu ise yine Hitler'in bu meselesiyle ilgili, bu da herhangi bir İnternet tartışması zaman geçtikçe Hitler ya da Nazi örneği verilmesi örneğinin artmasıyla ilgili bir durum. Özellikle bir tane Wikipedia oyunu var, rastgele bir başlık seçip oradan en kısa şekilde Hitler'e ulaşmaya çalışıyorsunuz, en fazla 4 civarında oluyor bu, gerçi Almanya vesilesiyle falan da zaten neyse onu siktir edin, işte Godwin Kanunu ve Reductio ad Hitlerum bizi doğrudan Chewbacca Savunmasına doğru itiyor. (Burada durup South Park'ın Chef Aid bölümünü tekrar izleyeceğim ve ondan sonra yazacağım.) Chewbecca Savunması konu hakkında hiçbir bağlantısı olmayan bir şeyi öne sürerek, saçmalayarak haklı çıkmaya çalışmak oluyor, ben ad hominem'le karışık yapıldığı zaman en çok bunu seviyorum, bunu yapan insanlar tanıyorum bildiğiniz 12 yaşın üstünde falan "Madem öyle tabii ki Hegel'i aştığını iddia edebilir, sen edemez misin?" gibisinden bir şeyler zırvalıyorlardı. Neyse, niye bu konudan bahsettiğimden emin değilim.
Sanki bir durum beni etkilemiş de tartışmaya girmişim gibi olmuş, hayır hiçbir şey olmadı. Münazara topluluklarından da nefret ederim. Başkan olunca kapattıracağım! Ahayt tamam Hitler'le bağdaştırmayın hiçbir şey yapmayacağım. Bana ne şey işte, analitik düşünme ve şeyi artırıyor falan filan takılsınlar.

P.S: él espiritu de la colmena ne kadar sarıysa, él laberinto del fauno da o kadar yeşil ve mavi arasında gidip geliyor.


0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright © 2010 MONTEYN