13 Temmuz 2010 Salı

Duş Başlıkları Üzerine


"Eğer cehennem varsa, orada banyo yaparken kafamıza sürekli duş başlığı düşecek."
Arthur Rimbaud

Vatandaşım Rimbo ne de güzel söylemiş. Kontrolü yitirip cisimden tiksinme olayı bir duş başlıklarında, bir de koltuk köşelerine çarpan küçük ayak parmaklarında oluyor. Kafama düşen duş başlığını küvete vururken bulduğum oluyor bazen. Hayır küvette 25 bin ouyro falan, Burj el-Arap'taki gibi altın kaplı kırmızıya boyanmış kısmını açtığım zaman süt akıyor, diğer taraf da ideal banyo suyu ısısında akıyor tam olarak. Evet, aniden bünyedeki tüm ısı reseptörlerini mahvetmeyen bir armatüre sahibim. Asla aniden soğuğa ya da aniden sıcağa dönüşmüyor. Ama bunun formülünü dünya üzerinde sadece iki kişi biliyor ve onlar da aynı uçağa ya da aynı asansöre asla binmiyor mesela. Ayrıca armatür dediğimiz olayın akla armatörlüğü getirdiği aşikar. Yeryüzünde zenginliğin keyfini en çok çıkaran insanlara armatör deniliyor bence. Çünkü kelimenin içeriği öyle görünüyor. "Yatları var katları var" lafı da çok uygun yani, Kelime Oyunu'ndaki arkadaş yerine bu tip adamlarla evlenilebilir.

Neyse, armatör dendiği zaman bu kelimeyi ilk olarak duyduğum Some Like it Hot filmi geliyor. Jack Lemmon, Shell'in sahibi numarası yapıyordu arkadaşı da galiba armatör numarası yapıyordu. Yanlış hatırlıyor da olabilirim bilmiyorum, sonra onun Türk versiyonu çekilmişti galiba ve Horoz Nuri oynuyordu zengini. Horoz Nuri gibi sesi olanların hepsinin sübyancı olduğundan şüpheleniyorum(Mina Urgan hariç)

Armatörlerin zengin olduğunu biliyoruz, ancak şöyle ufak bir kamuoyu araştırması yapıldığı zaman sonuç ne oluyor? Mesela "zengin" kelimesi aklınızda kimi canlandırıyor? Bence Bill Gates olacak bunun cevabı. Zenginlik Bill Gates'dir. Parasının çok çok az bir kısmını çocuklarına bırakıyor, okusunlar, babaları gibi eşek olmasınlar, üniversite terk olmasınlar diye. Çok az kısım derken, Rhode Island'da denize bakan arsa, birkaç apartman dairesi, 100.000 dolar da nakit bırakmıyor, 10milyon dolar civarında bir para bırakır işte. 10milyon da çok değil ama gayrimenkule yatırırlarsa çocukları kazançlı çıkabilirler. Ekonomik danışmanlıklarını yapsam aynen böyle söylerdim, neden çünkü ben de Sorbonne İktisat terkim. Hazırlık'ta bıraktım. Sadece İktisat bölümü Karl Marks yüzünden Almanca'ydı. O sırada lise aşkımla evlendim, paraya ihtiyacım olduğu için denemeler'i yazmaya koyuldum ancak onlar para getirmeyince, üniversiteyi bırakıp bir muhasebecide defterleri düzenlemeye başladım. Ama af çıkacak diyorlar bilemiyorum, af çıkarsa dönerim belki.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright © 2010 MONTEYN