17 Aralık 2010 Cuma

Dev Anketin Sonuçları Üzerine


2010 yılında yaptığım iki dev anketten biri olan "Geceleri çorapla mı uyuyorsunuz?" , birkaç gün önce sonuçlandı. 13 kişinin katıldığı bu anket bûloğun en son "En iyi James Bond kimdir?" anketinden beri takip eden insan sayısında zerre artış olmadığını kanıtlarcasına tokat gibi yüzüme vurdu. Zaten geçen sefer de 13 oy vardı ama 8'ini falan ben vermiştim. Bu sefer tarafsız bir anket oldu. Katılanları demografik olarak ayırdığım zaman yaş grubunun 16-65 arasında değiştini görüyorum, genellikle erkekler ve kadınların katıl... ay bu tip şakaları şey yapamayacağım şimdi.

Neyse, çorapsız uyuyanlar çoğunluktaymış. O zaman yatağın içindeyken çorabın ayaktan çıktığı andaki özgürleştirici deneyimi bilirler. Böyle nasıl desem ayağın yorgana ilk değişinde "et ete değecek arkadaş, et ete değecek" diyerek coşuyorum. Böyle anlatınca yorganla sevişiyormuşum gibi durdu, şu dünya üzerinde Berlin Duvarı'yla evlenmiş kadın varken, benim yorganla sevişmeme laf söylenmesi hiç hoş değil bence, yukarıdaki fotoğrafta da Eiffel Kulesi'yle evlenmiş benim kumalarımdan birini görüyorsunuz.

Zaten çorapla yatınca cinler geliyormuş ha-ha, yani ben tabii bilemem.(yaz geceleri mahallede korku öyküsü anlatan çocuğun, öykü bitirdikten sonra gizem skill'ine +4 koyan bir cümledir aynı zamanda. "Abi tabii keçikız böyleymiş, bilemem tabii." Be amınakoduğum pisi senin yüzünden ben eve her gece depar atarak dönüp, apartman ışığının süresinin kısalığı vesilesiyle zamanın göreliliğini öğrendim. Vay efendim, Keçikız'ı tarlada bilmemne yapıyor da, ondan sonra eve yarısı keçi, yarısı insan bebek bırakıyor. Zaten bu bi kere şu an adını hatırlayamadığım ama muhtemelen "Bamsı Beyrek Oğlu Bumin Kağan Nasıl Periyi Sikti" gibi bir Dede Korkut öyküsünde işlenmiş bir şey, bana gelip "aga valla ben bilemem doğruymuş diyorlar diye kanıtlamaya çalışıyorsun.) Ortaokulda anlatılan öykülere göre yaşasak zaten her şeye cinler geliyor. Küvet bir atın girebileceğinden daha büyük olursa, cin de sizinle banyo yapıyor falan. Hayır dirhem olsun, arşın olsun bu eski ölçü birimlerini az çok anlayabiliyorum ama bir ölçü birimi olarak "at" pek de ciddiye alınabilecek bir şey değil. Sonuç olarak yarıştırılırken Happy Hour, Mr.Lawyer, Kayapınarlı, Undostres, gibi isimler verilen hayvanlar. Bildiğin haskan İngiliz atına "Gelinağam" isminin verildiği oluyor, hayvana yazık. Bundan daha sekizyüz yıl önce William Wallace'ı taşıyan adama "Abdülçakar" demek de neyin nesi? Bir saniye başka hurafe neler vardı; şey vardı gece tırnak kesince cinler geliyormuş.(burada Gogol'dan "keratin besin değerleri" diye bir şey arattım, acaba tırnakla beslenebilir mi arkadaşlar diye ama bulamadım.) Gece şarkı söyleyince geliyor, ulan manyağa bak. Tamam biz de biliyoruz bazı şarkıcılar crossroads muhabbeti vesilesiyle şeytanla anlaşma yaptıkları martavalını okuyorlar, ancak gece konser verilmesinin sebebi bu değil. Özellikle Bob Dylan- The Freewheelin Bob Dylan albümleri arasındaki dağlar kadar farktan ötürü ve biyografisinde de bahsettiği kadarıyla Dylan da bunun gibi ruhani bir deneyim yaşamış falan da, bıraksınlar yani bu Faust ayaklarını.

Hem zaten semavi dinler bu konuda görüş birliğinde değil diye biliyorum, Hristiyanlar ve Yezidiler falan Şeytan bir melektir diyor(çok farklı bakış açılarıyla tabii ki),[bir de Cradle of Filth de diyor bunu(bu şakayı kendime yaptım ve gülüyorum şu an, kınamayın lütfen)(archangel darkangel lend me thy light! asadasdşlk kıçımın satanic mantrası)], İslam Cin'den falan diyor. Hayır anlamadım bu konuya nereden geldik, az kalsın ciddi fikir belirtecektim yazıda. Aphex Twin dinleyince bir iç dünyaya yöneliş gerçekleşiyor diyeceğim de o da ayrı bir manyak, adamın tankı varmış, tankla geziyormuş diye şeyler duyuyorum. Tabii bu en az Lucky Strike kurulduğunda esrarlı bir tane sigara koyuyormuş pakede söylentisi kadar sahte de olabilir. Çok da önemli değil. Karlheinz Stockhausen'a posta koymuş bir insan sonuç olarak. Zaten sanıyorum ki kendisi belki hiç ilgilenmese bile Iannis Xenakis'le bağlantısını kurmak daha kolay olur. Keza, Xenakis de bildiğim kadarıyla görsel garip notasyonlar kullanıyor falan filan.


0 yorum:

Yorum Gönder

 
Copyright © 2010 MONTEYN